מדוע לא כל עובד טוב צריך להיות כוכב על

שיתוף פוסט:

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit

בתרבות שלנו המונעת בקריירה, יש נרטיב מוכר על כוכב העל במשרד. הם העובד הבולט עם המוניטין הטוב ביותר והרעיונות הגדולים ביותר; האדם תמיד הראשון בתור להעלאה, קידום או פרס עובד החודש.

 

בעידן האקספרנציונאליזם, קל לראות את המעל ומעבר כדרך היחידה להצלחה. אם אינך השחקן הטוב ביותר במשרד כעת, אומרת החוכמה המקובלת, עליך לשאוף להגיע לשם. אך ככל שאנו אוהבים לחשוב על עצמנו כטובים בעבודותינו, הרוב המכריע של העובדים אינם ביצועים מובילים.

 

עם זאת, להיות פשוט כשיר – או 'ממוצע' – בעבודה אינו דבר רע. לא כל עובד רוצה להיות. ולמעשה, העובד הממוצע הוא חיוני – אם לא יותר מהכוכב העל.

 

עובדים באמצע החבילה הם לעתים קרובות זדוניים או אפילו לא מובנים, לדברי פול ווייט, פסיכולוג אמריקאי בקנזס, המתמחה בתרבות במקום העבודה. "תחשוב על כל עקומה, ורוב האנשים נמצאים אי שם באמצע", הוא אומר. "רוב העובדים ממוצעים וזה דבר טוב".

 

וייט אומר שזה כמו קבוצת כדורגל אמריקאית. “אתה יכול לקבל את הקוורטרבק הגדול ביותר, ריצה אחורית ומקלט. אבל אם אין לך קבוצה של חסימות והתמודדות מוצקות, הכוכבים האלה לא יכולים לבצע ", הוא אומר. "אתה צריך שיהיה לכולם כדי שהצוות יצליח. חשיבותו של אותו עובד בינוני אינה מוערכת מספיק ".

 

זה לגמרי בסדר להיות הולם לחלוטין

 

ההגדרה הפשוטה ביותר של 'ממוצע', אומרת דניאל קרוח, פסיכולוגית ארגונית מאוניברסיטת נברסקה באומהה, ארה"ב, היא עובדת שעונה על הציפיות – לא פחות או יותר.

 

ולמרות שחלקם עשויים להתחיל באמצע החבילה ולהפוך בסופו של דבר לביצועים גבוהים יותר, עובדים ממוצעים רבים, מסביר ווייט, לא רוצים להיות בראש הערימה. "המציאות היא שהרבה אנשים לא רוצים להיות כוכבים", הוא אומר. "יש להם משפחה, ילדים, דברים אחרים קורים. הם לא רוצים יותר אחריות בעבודה. לא תמיד מדובר בהצטיינות בעבודה. חלק יזוז למעלה, חלק יזוז למטה וחלק יישאר באמצע ”.

 

אבל להיות ממוצע בתקיפות, אומר קרוח, לא אומר שהקריירה של עובד נעצרה, או כישוריו קיפאנו. "למעשה זה יכול להיות אינדיקציה לכך שהם נמצאים במקום המתוק שלהם", היא אומרת.

 

ולמרות שהתרבות המקצועית משבחת את הישגי העל, זה לגמרי בסדר להיות הולם לחלוטין, מסביר ווייט. תפקידו של העובד הממוצע הוא חיוני להשאיר חברה מזמזמת. עובדים באמצע החבילה הם בעלי ערך רב למעסיקים, מכיוון שאנשים אלה, שעושים את העבודה השוטפת, מאפשרים למספר קטן של עובדים ללכת מעל ומעבר. “עובדים ממוצעים מופיעים, פועלים לפי ההוראות ומנסים להסתדר. ועובד כזה הוא פנינה: אני אבנה צוות על האנשים האלה כל היום ".

אולי תאהבו גם