Google, YouTube אוסרים מודעות על מידע מוטעה באקלים

שיתוף פוסט:

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit

גוגל אומרת שהיא תפסיק את הצגת המודעות בסרטוני YouTube ותכנים אחרים המכחישים שינויי אקלים ותאסור על מודעות המקדמות טענות אלה.

 

החברה מסרה כי היא מגיבה לדאגות מפרסמים.

 

האיסור יכלול מודעות עבור – ומונטיזציה של – תוכן הסותר את "הקונצנזוס המדעי סביב הקיום והגורמים לשינוי האקלים".

 

הוא ייאכף על ידי "כלים אוטומטיים וסקירה אנושית".

 

המדיניות תחול על תכנים "המתייחסים לשינויי אקלים כתרמית או הונאה, טענות המכחישות כי מגמות ארוכות טווח מראות שהאקלים העולמי מתחמם, וטענות המכחישות כי פליטת גזי חממה או פעילות אנושית תורמות לשינוי האקלים".

 

המשמעות של השינויים היא שיוצרי YouTube לא ימשיכו להרוויח פרסום מתוכן שמכחיש את שינויי האקלים.

 

דו"ח לשנת 2020 של Avaaz – ארגון ללא מטרות רווח בארה"ב המקדם אקטיביזם בנושאים כמו שינויי אקלים – האשים את יוטיוב ב"התמריץ לתוכן מידע מוטעה באקלים זה באמצעות תוכנית המונטיזציה שלה ".

 

פאדי קוראן, המנהל את פרויקט הדיסאינפורמציה של אוואז, אמר ל- BBC כי הוא "יכול להפוך את הגאות לכלכלת הכחשת האקלים".

 

"עם שלושה שבועות שנותרו לפסגה הקריטית בגלזגו, ומידע מוטעה על האקלים בעלייה כדי לערער אותה, פלטפורמות מדיה חברתית אחרות חייבות לעקוב במהירות אחר ההנהגה של גוגל".

 

מהלך זה מגוגל מסמן צעד ראשון בניסיון להפסיק את מניעתם של מי שמעוניין להרוויח מהכחשה והקטנת האיום האמיתי של שינויי אקלים, ברשתות החברתיות.

 

יצירת תוכן רגשי שאינו נכון לגבי שינויי אקלים מושכת צפיות, לייקים ולכן כסף באמצעות פרסום. מדיניות חדשה זו נועדה לשים קץ לחלק האחרון – לפחות בפלטפורמות Google.

 

אבל המבקרים קוראים לאתרי מדיה חברתית להתמודד עם דיסאינפורמציה של שינויי האקלים באותו אופן – ובאותה רצינות – כמו שקרים בנוגע למגיפה.

 

זה יכלול החדרת תוויות למידע כוזב – והורדת סרטונים ותכנים שמטעים לגבי שינויי אקלים מהאלגוריתמים של האתרים – כך שהם לא יוצעו למשתמשים.

 

העלות האנושית של קונספירציות נגד חיסונים ונגיף הקורונה נראית בחלקה מה שהביא בסופו של דבר לאתרי המדיה החברתית לפעול.

 

העלות האנושית של שינויי האקלים התבררה במהלך החודשים האחרונים – ונשארה השאלה: האם אתרי מדיה חברתית יפעלו בצורה נחרצת ומהירה מספיק כדי להילחם בשקרים מזיקים שעלולים לעכב את המאמצים להציל את כדור הארץ?

 

סילביה פסטורלי של גרינפיס בירכה על ההודעה, אך אמרה ל- BBC כי היא "לא מספיק רחוק כדי לעצור את הכמות המדהימה של דיסאינפורמציה אקלים, שטיפת ירוק ושלילת אקלים על פלטפורמות הטכנולוגיה הגדולה".

 

עצירת מונטיזציה של תוכן אינה מסירה אותו או מפחיתה את בולטותו. אבל גוגל אומרת שהיא עושה את שניהם, ושואפת לספק מידע סמכותי, גם כאשר אנשים מחפשים מזימות הקשורות לאקלים.

אולי תאהבו גם