פייסבוק תפעל למכירה בלתי חוקית של יערות הגשם של אמזון

שיתוף פוסט:

Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit

פייסבוק מסרה כי היא תתחיל לצמצם את המכירה הבלתי חוקית של אזורים מוגנים ביער הגשם באמזונס באתר שלה.

 

ענקית המדיה החברתית שינתה את מדיניותה לאחר חקירת ה- BBC בנושא.

 

הצעדים החדשים יחולו רק על אזורי שימור ולא על יער בבעלות ציבורית.

 

והצעד יוגבל לאמזונס, לא ליערות גשם אחרים ולבתי גידול של חיות בר ברחבי העולם.

 

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי מרכז החשיבה איפאם (Instituto de Pesquisa Ambental da Amazonia), שליש מכל כריתת היערות מתרחש ביערות בבעלות ציבורית באמזונס.

 

פייסבוק מסרה כי היא לא תחשוף כיצד היא מתכננת למצוא את המודעות הבלתי חוקיות אך אמרה כי היא "תבקש לזהות ולחסום רישומים חדשים" באזורים מוגנים ביער הגשם באמזונס.

 

בפברואר, הסרט התיעודי "עולמנו של BBC Our Selling the Amazon" חשף כי חלקות יערות גשם בגודל של 1,000 מגרשי כדורגל רשומים בשירות המודעות המסווגות של פייסבוק.

 

חלקות רבות היו בתוך אזורים מוגנים, כולל יערות לאומיים ואדמות השמורות לעמים ילידים.

על מנת להוכיח שהמודעות נכונות, אירגן ה- BBC פגישות בין ארבעה מוכרים לבין פעיל סמוי שהתחזה כעורך דין שטוען כי הוא מייצג משקיעים עשירים.

 

לוכד אדמות אחד, אלבים סוזה אלבס, ניסה למכור מגרש בתוך עתודת הילידים Uru Eu Wau Wau תמורת כ -16,400 ליש"ט במטבע מקומי.

 

בתגובה לחקירת ה- BBC הורה בית המשפט הפדרלי העליון בברזיל על חקירת מכירת אזורים מוגנים של האמזונס באמצעות פייסבוק.

 

למרות קריאות המנהיגים הילידים לעשות יותר, פייסבוק אמרה אז שהיא "מוכנה לעבוד עם הרשויות המקומיות", אך לא תנקוט בפעולות עצמאיות כדי לעצור את הסחר.

 

כעת החברה אומרת כי היא התייעצה עם תוכנית הסביבה של האו"ם (Unep) ועם ארגונים אחרים כדי לבצע את "הצעדים הראשונים" שלה בניסיון לטפל בנושא.

 

"כעת נסקור רישומים בפייסבוק מרקטפייס נגד מאגר נתונים מוסמך של ארגון בינלאומי של אזורים מוגנים כדי לזהות רישומים שעשויים להפר את המדיניות החדשה הזו", הבהיר חברת הטכנולוגיה בקליפורניה.

 

ההודעה מגיעה בתקופה שבה ענקית המדיה החברתית נמצאת בלחץ הולך וגובר מצד מחוקקים אמריקאים, בעקבות שורה של דליפות פצצות של מוציא השורקים ועובד פייסבוק לשעבר, פרנסס האוגן.

 

פייסבוק גם ספגה השבוע ביקורת כאשר כישלון הוריד את כל הפלטפורמה לחמש שעות ברחבי העולם. אינסטגרם ווטסאפ, שניהם בבעלות פייסבוק, היו גם לא מקוונים במהלך התקופה.

אולי תאהבו גם