כיצד מודדים תשואה כלכלית של עסק חברתי?
במהלך השנים האחרונות נערכו בעולם מחקרים רבים אשר במהלכם פותחו מתודולוגיות ופרמטרים להערכת התשואה הכלכלית האמיתית של עסק חברתי. בדיוק כמו אצל חברות עסקיות הנמדדות לפי התשואה שהן משיגות על ההון המושקע (Return On Capital), אחת השיטות המקובלות לבחינת עסק חברתי היא מדידת התשואה החברתית שלו – SROI - Social return on investment. נובה ביצעה עבודת מחקר והערכה כלכלית מעמיקה למדידת התשואה החברתית הנובעת מההשקעה של קרן דואליס בשני עסקיים חברתיים, מסעדת ליליות וקפה רינגלבלום, שני עסקים אשר הוקמו במטרה להקנות לבני נוער בסיכון כלים ומיומנויות אישיות ובין אישיות להשתלבות חיובית בחברה לצד הכשרתם במקצועות הטבחות. 





כלכלה מקומית מקיימת
הרשמה לעדכונים
תחומי פעולה נוספים
מאמרים אחרונים
השותפים שלנו
שתיל - הקרן החדשה לישראל, דרך חברון 60/107 באר שבע | טלפון: 0732-445422 | דוא"ל: Galib@shatil.nif.org.il
כל הזכויות שמורות | מופעל על ידי מגוון אפקט